JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, July 4, 2012

Berfikiran Matang menangani masalah

Assalammualaikum.

Sejak kebelakangan nie, aku agak busy dengan jadual kerja yang pack dan tak menetu masanya.Maaf atas kesepian dan kesunyian akibat jarang berblogging.

Ada banyak perkara yang terjadi kepada aku baru-baru nie.Ya,adakalanya semangat kian luntur.sampai terlalu banyak berfikir negative dan tumpuan terhadap kerja semestinya terganggu.Aku manusia biasa. Bila kita lemah, bila kita serabut, bila kita stress dan tertekan,….kita perlu luahkan apa yang kita rasa. Aku akui aku adalah antara insan-insan yang terlalu sukar untuk percayakan orang. Jadi, aku sangat payah nak luahkan apa yang aku rasa. Aku lebih prefer untuk berdiam dan pendam seorang diri. Melainkan kepada orang yang aku dah masukkan dalam list yang aku percaya,aku akan bercerita kepadanya (expecially orang yang aku sayangla ;p).. orang boleh menilai apa saja tentang diri kita, hakikatnya hati ini mereka takkan pernah tahu. Betul tak?

sometimes it’s better to be alone.


Bila sebut tentang meluahkan segalanya ,sebenarnya kalau semua perasan kita semua akan berbalik pada yang SATU apabila menghadapi masalah. ALLAH. Itu adalah cara penyelesaian yang berkaitan dengan STRESS, TEKANAN, SERABUT, KECAMUK dan sewaktu dengannya.Sabar. Tenang. Cool. Jangan ikut emosi diri. InsyaAllah semua akan kembali normal. Kalau tak normal yang pasti itu bukan pengakhirannya selagi hayat dikandung badan. Kan?

Sebenarnya masih ramai yang menderita dan terseksa berbanding kita. Jadi kita patut malu dengan mereka yang diduga dengan sebegitu hebat tetapi tetap tabah meneruskan hidup.

learn to your emotion / stress. Be professional. Cool. Steady. Keep smiling.keep smiling. Smile like nothing happened.

Takde masalah yang tak boleh diselesaikan. Kalau susah sangat biarkan jer. Diam. Lama-lama semua akan hilang dengan sendiri.

( p/s: lain orang lain penyelesaiannya. Terpulang pada cara mana kita selesa. Tapi bak kata seorang ustaz dalam tv tu (aku dah lupa nama dia), kita tak boleh hidup tanpa sesiapa , selagi kita tak bergantung pada yang tak mati...------> ALLAH )


No comments:

Post a Comment