JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 10, 2012

Huh!!

Assalamualaikum :

Sekarang aku Nak mencoret (ayat klise bila lama dah tak menulis)... Whatever la orang nak cakap apa pun kat aku tatkala baca blog aku dengan entri yang entah apa-apa. Aku jadikan blog nie tempat aku luah apa yang aku rasa memandangkan ianya medium yang terbaik untuk aku meluahkan rasa selain luahan rasa dalam sujud kepadaNYA (dah banyak kali aku repeat pasal fungsi blog ni untuk aku).

Dah lama aku bernafas di bumi ALLAH ni... alhamdulillah..=)
Tapi apa yang aku nak share kali bukanlah suatu yang happy... sapa yang tak suka layan... hentikan bacaan dan klik pangkah pada hujung tab korang.. senang kan..=)
Hidup! satu peluang yang diberi olehNYA kepada kita untuk kumpul seberapa banyak pahala yang boleh untuk jadi bekalan di akhirat sana.. dan bagi mewarnai sebuah kehidupan, kita dianugerah dengan pelbagai rasa antaranya suka, benci, cinta, sayang, sedih, marah dan sewaktu dengannya.... Aku berterima kasih padaNYA atas kurniaan pelbagai rasa nie.

Sebelum aku meneruskan penulisan, meh aku bagi tau korang yang masih belum tahu...kalau tak nak tahu pun i dont kisah..=) Aku adalah manusia yang dikurniakan dengan rasa SENSITIF yang amat tinggi (namun masih boleh di kontrol & sensitif aku bertempat) ataupun jenis yang cepat touching jugak la...tapi tak cepat sentap kadang-kadang jer!

let me straight to the point.. aku tak tahu kenapa ..lately aku cepat rasa nak sentap/touching bagai... tapi aku cuba caskan ion-ion positif agar meresap dalam hati aku. supaya aku dapat elak rasa-rasa yang tak enak nie. aku tak nak ada penyakit hati yang kronik... aku dah penat dengan penyakit hati yang tak berkesudahan...

Tapi, hati ni kerap kali di tocher, ditoreh dengan madah yang yang cukup terbaik menjadi agen perosak pendengaran aku... seriusly memang bagi sesetengah pihak akan cakap... "dia memang macam tu" ... tapi sampai bila dia nak macam tu??... sampai bila hati aku boleh bertahan?? sampai bila?? aku bukan maksum. tahap kesabaran aku memang tinggi. (aku bukan angkat bakul puji diri) tapi aku kenal siapa aku. memang adakalanya orang disekeliling akan dengar aku bebel entah apa-apa.. sebab aku cannot tahan anymore.. come on la..

Aku tak kisah la sekarang.... aku dah penat dan hampir fed up.. ko terlalu angkuh bila berkata asyik aku jer yang beralah... takpelah .. aku terima je ketentuan Ilahi ni... DIA sedang berbicara dengan HATI aku,... tapi kalau ko rasa aku tak perlu ada... let me goooo! walaupun jiwa aku 100% ada kat situ... tapi aku susah nak happy. aku kadang-kadang malas nak bertegang leher for something yang langsung tak bagi benefit untuk aku.... ko kena ingat... tak semua benda ko tau... jangan bangga sangat la ... open your mind, your eyes! ko dulu dari bawah jugak!! Ko ingat semua orang suka sangat ker dengan PEEL ko tu???

If orang tak bagi ko "peluang" satu ketika dulu.. mungkin ko dok jer kat situ macam katak bawah tempurung (sory terkasar). Sebanyak mana pun kerja ko buat tapi lepas tu, ko bising itu dan ini... its NOTHING Bro. Aku cakap leklok,ko hembus aku naper? Susah la cam nie.

Aku bukan yang gila nama dan jawatan la, buat apa aku ada jawatan kalau aku tak peluang bersuara... think! think! think! suara aku ngkau nak henyak-henyak sesuka hati... lebih baik aku jadi kuli... time tu ngkau nak buat apa suka ati ko la... coz ko kan BoSSSzzz~

Buat la apa ko rasa betull..... seriusly! i'm sick of you!
Senyuman aku hari ini , esok dan akan datang… adalah Fake semata-mata... hope tak berpanjangan la... sorry for everything cannot tahan anymore...


fuhhh lega.....

wasalam..=)









No comments:

Post a Comment