JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 24, 2012

Pinjaman Allah

Besar kuasa Allah.
Allah pinjamkan aku sesuatu yang amat bernilai.
Sesuatu yang tak mungkin aku dapat cari.

Disaat aku lemah, Allah pertemukan aku dengan dia.
Dia muncul tanpa aku duga.
Pertemuan kami memang tak dijangka.

Dia datang memberi semangat pada aku.
Tak pernah jemu berikan sokongan pada aku.
Aku terharu, Ya Allah.

Kau berikan aku yang terbaik dalam hidup aku.
Dia selalu ada disaat aku memerlukan.
Disaat aku rasa lemah tak bermaya.
Dia datang berikan aku kekuatan.
Kekuatan yang selama ini aku tak pernah dapat.
Ketenangan yang selama ini aku tak pernah rasai.

Dia tahu bila masa aku bersedih.
Dan setiap kali itulah, dia berikan aku sokongan.
Dia tahu macam mana nak buat aku gembira.
Dia tahu macam mana nak pulihkan semangat aku.
Tak perlu banyak cakap, aku sudah faham.

Kata-kata dia buat aku percaya.
Buat aku percaya bahawa aku masih berpeluang untuk hidup gembira macam orang lain.
Dia berikan aku kegembiraan itu.
Aku berjanji, aku tak akan sia-siakan pinjaman Allah ini.

Aku sedar, Allah akan ambil dia dari aku bila-bila masa saja.
Aku, dia dan mereka cuma hamba Allah di dunia ini.
Tak ada yang kekal di dunia melainkan akhirat.
Tapi sekurang-kurangnya aku bersyukur kerana diberikan nikmat yang terlalu besar ini.
Sesuatu yang tak mungkin aku sia-siakan.

Ya Allah,
Terima kasih untuk pinjaman ini..

Jangan pisahkan aku dengan kekuatan aku.
Jika dia hilang, hilanglah semangat aku.
Kerana separuh semangat aku bersama dia.
Dia berikan aku hidup baru.
Terima kasih, awak
Terima kasih di atas segala-gala yang telah awak korbankan.
saya doakan awak bahagia dan dirahmati Allah.

Amin.

No comments:

Post a Comment