JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, July 12, 2012

The listener!

Salam syukur kepadaNya
kerana masih diberi kesempatan untuk menghirup oksigen-oksigen tanpa warna dan rasa ini.
untuk memastikan kelangsungan hidup di bumi Allah yang indah permai dan mendamaikan.
Mungkin lebih tenang jika hidup tak dikerumuni semut-semut masalah.
Atau dihinggapi lalat-lalat dugaan.
Tapi orang cakap kita tak selalu diatas.
kadang-kadang ujian dan dugaan digunakan untuk menguji ketebalan iman didada.
Moga aku kuat menghadapinya.
Amin.
Secara tiba-tiba terluah perasaan.
Seronok jika memiliki kuasa yang mampu membaca fikiran orang.
tak perlu memilki kuasa sehebat rekaan cerita Supermak,
atau melekat kat dinding macam Cicak Man.
Hanya nak dengar apa yang orang lain fikir tentang kita.
supaya aturan kita tidak menyimpang daripada pandangan serong masyarakat sekeliling.
Pengkritik-pengkritik yang suka memberi komen yang tidak membina.
Atau sekadar berlandaskan nafsu nafsi semata-mata.
Atau berlitarkan emosi yang bagai benang yang akan putus dengan mudahnya,
manusia-manusia
yang suka melemparkan kata tanpa perlu berfikir sebab dan musabahnya.
Moga aku tak tergolong dari kalangan mereka.

Setiap cerita ini ada kamu didalamnya.
Mungkin kerana kamu aku ingin mendapatkan kuasa ini.
tapi ini hanya sekadar satu lagi anganan,
yang lama-lama akan tinggal menjadi mimpi-mimpi kosong,
mungkin sedikit mengerikan.
Atau mungkin sedikit membahagiakan.
Bercampur-campur macam asam jeruk.
Yang kadang-kadang masam,
kadang-kadang manis.

Entah.
Apa lagi yang aku bebelkan ini.
Emosi yang tak berapa nak stabil!
Saja nak menggedik,
dengan berkongsi cerita-cerita rahsia ini.
Rahsia ke?
Aishhh.

=,='''

No comments:

Post a Comment