JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, November 1, 2013

Jiwa Lara

Hati sebenarnya sangat kacau, jiwa sarat menanggung lara. Tiap kali raya, ini yang aku rasa., Arwah Atuk pergi meninggalkan kami bulan 2, dua tahun lepas. Bulan 5 pada tahun lepas arwah Wai pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya.

Lepas Arwah Wai dan atuk pergi, tiap kali pergi ke singapore, aku tetap rasa sepi walau dikelilingi keriuhan sanak saudara. Wai yang peramah, Atuk yang penyayang, Terima kasih atas kasih sayang Wai & Atuk, takkan aku lupa sampai bila-bila.

Dan tahun ini, pertama kali beraya tanpa Arwah Wai. Tiada lagi suara tua mendail no telefon kami. Balik bila? Dah sampai mana? Pukul berapa nak sampai? Ada apa cerita? Terngiang-ngiang suara Atuk & Wai dihujung telinga. Atuk yang penyayang, Wai yang mesra dan ramah dengan sesapa sahaja yang ditemuinya.

Moga Allah SWT merahmati Arwah Atuk & Wai, dua insan istimewa dalam hidupku. Amin.

No comments:

Post a Comment