JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, November 22, 2013

Kagum

Assalamualaikum wbt.
 
Semoga sentiasa dirahmati Allah selalu.

Ok straight to the point.Kenal siapa Ammar?Saya pun langsung tak pernah mengenali siapa dia sehinggalah saya terbaca coretan Ibu Ammar di FB.Saya hanya perempuan biasa yang cetek ilmu dan kurang pengalaman hidup...tapi kisah Ammar sangat-sangat menyentuh hati saya..saya kagum!!

Semalam saya sempat menonton video Ammar yang dibuat oleh GPTD...sekali lagi saya kagum...subhanallah!

Itu kisah dia dan cerita hingga akhir hayat dia...cerita dia hingga ke liang lahad...dan bagi yang mengenalinya cerita itu dan sebelumnya akan terus mekar di bibir mereka..

Cerita kita?

Mungkin kita tiada kekuatan untuk sehebat Ammar..tiada keyakinan setinggi Ammar tapi itu mungkin kita sekarang...berdoa dan berusahalah agar kita juga terpilih seperti Ammar sebentar lagi atau esok atau lusa atau pada waktu yang telah ditentukan Allah.


Semalam sebelum balik dari tempat kerja saya sempat suruh staf-staf disini buka video tu..tak kisahlah apa yang diorang rasa tapi at least saya dah sampaikan kisah hidup anak muda yang saya tidak pernah kenal tetapi saya sangat kagum...harap-harap boleh dicontohi...seorang staf lelaki yang nampak cekal mengalirkan air mata...semoga dia mendapat petunjuk dan hidayah seperti Ammar..amiin.


Ammar...semoga tempatmu di syurga....amiin ya rabb.

No comments:

Post a Comment