JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, November 14, 2013

Manusia Dan Iri.

Selagi kita tak bersihkan hati...selagi kita tak muhasabah tiap kejadian dalam kehidupan, manusia dan iri memang tidak dapat dipisahkan. Sedih, kan.

Saya pernah memaafkan seseorang kerana satu kejadian. Lepas tu, saya sambung semula silaturrahim tapi dengan cara membataskan persahabatan. Saya buat-buat lupa peristiwa lama sebab saya mahu bersihkan hati .. tidak mahu memiliki hati yang hitam. Tapi sayang, hanya saya .. tidak mereka. Mereka lupa adab-adab dalam persahabatan. Mereka lupa tentang 'what u should and shouldn't'. Mereka fikir mereka wira sedangkan merekalah penyebab perpecahan itu sebenarnya.

Kesian. Kesian kerana mereka tidak berfikir panjang. Kesian kerana mereka hanya berfikir selorong. Kesian kerana mereka melakukan sesuatu tanpa fikir kesan dan akibat. Kesian kerana mereka lupa bahawa tiap kejadian itu bersebab dan hanya akan terjadi dengan izinNya. Kesian.

No comments:

Post a Comment