JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, February 7, 2014

ceritera semalam

Semalam,
Dalam kedai persinggahan
Duduk depan aku gadis yang berhijab penuh, mata saja yang nampak,

Dan aku perhati, 
Entah bagaimana terdetik dalam hati,
Kalaulah aku yang ditempatnya itu.



Walaupun aku tahu ;

Aku tak sebaik kamu. 

Aurat kadang tak tutup dengan sempurna. 
Solat kadang di akhir masa.
Ikhlas kadang di mulut saja. 
Aku khilaf dan berbuat dosa.

Tapi--

Niat berubah tu sentiasa ada.
Sentiasa hidup dalam aku.
Siapa tak nak jadi baik.
Siapa tak nak pahala naik.


Allah--
Mohon perkenankan doa aku,
Hamba yang jahil ilmu,
Hamba yang dosanya berbuku,

Aku tak mintak banyak,

jadikan aku anak yang sayangkan ibu bapanya,
jadikan aku isteri yang taat pada suaminya ,
dosa aku akhirat sana suami aku tanggung sama.

Mohon jangan bagi aku lupa Ya Allah, akan tanggungjawab itu. 

Kalian--

Doakan aku. Dan doa aku juga untuk kalian. 
Sejahat-jahat kita, jangan lupa niat kita nak berubah jadi baik. 

Mungkin hari ni itu niat, siapa tahu esok lusa itu berubah jadi KITA.

No comments:

Post a Comment