JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, February 26, 2014

Salah Siapa?

Hai. Today is a happy and a sad day.  Hidup ni Indah. Ada masa gembira. Ada masa duka.  By the end of the day, benda-benda camni mematangkan kita.


Sebab, bila sesuatu kejadian/peristiwa terjadi, ia buat kita berfikir lagi dan lagi.  Kita kupas intipati peristiwa, kita cari punca hingga ke akar umbinya.  Then kita rawat punca agar ia kembali molek dan sempurna.  Kalau tak rawat punca, makin teruk la jawabnya, kan. Tapi kebanyakan orang jarang nak rawat punca .. malah hanya mencari orang lain untuk disalahkan sahaja.  Then things go hairwire.  Konflik terus membesar dan akhirnya ????


Hurmmm .. saya dah penat. I let them win.  Whatever la apa nak kata, i pasrah terima. I'm to tired with all the drama.  I'm to weak to fight. I have lose all the strength. Cakap berulang-ulang, repetitions so many times, mesej tetap tak sampai.  Tired. Frustrated.


Betul kawan saya cakap .. kadang kita perlu jadi lilin. Kita bakar diri untuk terangi kegelapan orang lain tapi akhirnya kita juga yang dipersalah.  Lelah. Sungguh lelah.


Bertabah lah wahai Emosi.  Jangan sakit hati. Jangan sampai benci.

No comments:

Post a Comment