JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, February 28, 2014

hati yang disakiti

Ya Allah Ya Tuhanku,
 
Buangkanlah rasa sakit dari hati ku ini...
Hindarkan lah aku dari perasaan benci, iri dan sakit hati ini...
Sesungguhnya perasaan itu amat membebankan diriku
Amat menyesakkan perasaanku...
 
Ya Allah Ya Tuhanku,
Berhari aku cuba memadam perasaan amarah ini..
Namun imanku belum begitu kuat untuk menepis hasutan hitam...
Hanya padaMu sahaja yang mampu membuang perasaan sakit ini dari hatiku...
 
Bantu lah aku Ya Allah,
Keluarkan aku dari perasaan sakit ini...




sakit kerana disakiti~ tu satu perkara...
sakit kerana tak berjaya membuang perasaan disakiti tu sebenarnya lebih menyakitkan... mungkin kerana selalunya air mata akan mengalir keluar membuang dan membasuh semua kesakitan itu..
tapi...
kali ini tiada air mata yang tumpah...
maka kerana itu kesakitan ini tidak hilang?...
jika begitu,
aku lebih suka menangis...
menangis bukan bererti aku lemah..
menangis tandanya aku kuat untuk terus melangkah...
bukan macam sekarang...
perasaan yang membuatkan aku rasa sangat down ..
semuanya serba tak kena..

No comments:

Post a Comment