JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, February 19, 2014

Salah jawatan?


Tak tau lah aku sorang je ke atau ramai lagi yang mengalami masalah yang sama.
Pegilah mana-mana  pun, mesti jawatan didalam engineering department ni jawatan yang agak panas.
Mesti ramai yang cakap jawatan ni takde keja.
Mesti ramai yang cakap jawatan ni tak tau buat keja.
Mesti ramai jugak yang tak berapa suka budak-budak department ni.
Maka, menjadilah seekor kera sumbang (aku tak!)

Senario jadi kera sumbang tu tak terjadilah kepada aku.

Tapi senario lain tu terjadi jer.
Sikit-sikit nak kecoh pasal engineering department takde kerja.
Aku sendiri tak paham nak buat apa lagi untuk nampak banyak kerja.

Kalau duduk kat tempat aku ni taulah betapa sakitnya emosi mental.

Kena jumpa ramai manusia.
Kena bercakap dengan ramai manusia.
Kalau tak kenal pun kena buat-buat kenal.
Kalau tak mesra pun kena buat-buat mesra.
 
Bukan senang nak kerja dengan manusia yang bergelar bos ni.
Dahlah tentu-tentu kena report dia.
Nak dengar arahan dia, kadang-kadang arahan tak masuk akal.
Selalu-selalu jugak kena marah tanpa sebab.
Dan yang paling susah biler nak menyimpan segala rahsia.
Susah tau!

Ada lagi beberapa tahun nak pencen.
Giler lah!

No comments:

Post a Comment