JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, January 9, 2013

“Lidah anda yang menentukan siapa anda.”

Kadang-kadang kita tak sedar siapa kita??apa tanggapan orang lain terhadap kita??sebenarnya lidah kita yang dapat menentukan siapa kita??orang lain bleh ‘judge’ kita melalui percakapan kita, air muka kita..dalam sedar atau tidak kadang-kadang kita cuba sembunyikan siapa diri kita sebenar…

berdasarkan apa yang telah aku tempuhi…hari ini aku bertekad untuk menulis sesuatu dalam blog ini…bukan niat hati untuk mengata atau mengutuk sesiapa tapi aku rasa terpanggil untuk menegakkan kebenaran..betul kata orang dolu-dolu berani kerana benar takut kerana salah..terlebih dahulu maaf jika blog ini menyinggung mana-mana pihak.ntah dari mana aku nak mula…mungkin dari pada persahabatan yang telah terjalin bertahun…telah membuka mata siapa orang yang berada disekeliling kita…aku sedar semua manusia tu tak ‘perfect’ termasuk diri aku..tapi aku cuba untuk menjadi seorang sahabat yang baik…cuma memahami semua orang yang berada disekeliling aku…tapi aku silap..mungkin tak ramai yang suka..pengakuan ikhlas ini telah diutarakan pada seseorang..aku pun tak paham kenapa??mungkin aku salah??tapi mungkin ‘dia’ yang salah menganggap…

sebagai seorang insan yang berfikiran waras aku selalu berpegang kepada perinsip…jangan menipu orang lain…moga diri ini tidak ditipu…ternyata…persepsi ku itu salah..malah lebih kejam ada yang bertindak ‘menikam kawan dari belakang’…aku tak kisah siapa yang ‘dia’ nak tipu, bohong atau sewaktu dengannya…tapi aku dah ada bukti yang aku rasa cukup untuk membuatkan ‘dia’ malu utuk berhadapan dengan kenyataan..aku mendiamkan diri bukan bermaksud aku salah..tapi aku tak nak ‘dia’ sendiri malu dengan apa yang telah ‘dia’ lakukan…biarlah dia nak cakap ape…tapi aku sentiasa doakan ‘dia’ sedar sebelum terlambat…bak kata orang sekali kita membuka keaiban orang maka kita membuka keaiban kita sendiri..

moga tuhan memberi pertunjuk kepada orang berkenaan…

No comments:

Post a Comment