JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, January 21, 2013

TAK Suka last minit


Takde apa cerita nak post sebenarnya..
Err..sebenarnya ada banyak cerita tapi tak sempat nak post. Ni antara yang sempat lah…
Just nak share, bila mana kita saja yang ada satu-satu kemahiran tu, maknanya orang akan asyik carik kita je untuk buat kerja yang sama. Saya tak kisah pun, tu kepercayaan orang kepada kita la kan. Sesuatu yang positif la tu. Tapi bila mana kerja diberi last minit, pastu nak secepat mungkin, aiii..tu mula datang sakit malas tu. Bukannya robot yang boleh siapkan kerja on the spot. Walhal kita ni banyak kerja lain sebenarnya. Tapi tu la atas dasar prihatin dan tanggungjawab, buat jugak la.

Ehmm..bunyi macam dah tak ikhlas pulak ye. Err..sebolehnya saya cuba ikhlaskan hati dari sudut hati yang suci murni. Nak menolong tapi kalau tak ikhlas tak dapat pahala pulak kan. Sejujurnya saya berbesar hati untuk menolong tapi jangan la last minit. Kalau dah tau nak benda tu cepat, bagitau la awal-awal, senang cerita kan.

Tak ditujukan pada mana-mana pihak, sekadar perkongsian saja ye. Jangan ada yang terasa ya. Kalau terasa jugak maybe anda sendiri yang tergigit cili, bukan saya yang sumbat cili itu dalam mulut anda.

Peace no war!

No comments:

Post a Comment