JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, June 5, 2013

jangan buat VLOG dosa boleh?!

Assalammualaikum.

tadi aku ada la singgah satu blog ni. budak ni kawan-kawan aku umpamakan sebagai ''telur sebiji tapi riuh sekampung''. selalu sangat membangga diri dan terasa diri tu hebat (konon nya lah) .Alkisah nya..Dia ada buat vlog. Saja nak tengok. Sebab aku tak pernah nak buat benda alah tu. Dan komen aku kepada vlog tersebut yang ikhlas dari hati nurani aku ni ialah :


satu :
 

v-log atau lebih tepat video blog merupakan trend dunia blog sekarang. Orang kata apa, kalau sorang dah buat mesti ada yang nak ikut buat. Tapi kalau yang buat vlog tu bagi input yang bagus tak pe. nie tak cakap merepek habis. Pelik je aku tengok.


dua :
 
 
Dah la cakap merepek lepas tu, tegedik-gedik. Kau tambah dosa orang yang tengok vlog kau. Dunia blogger mulut semua kalau boleh nak hentam je. Bila orang cakap vlog kau tak best dan annoying kau marah, jadi baik kau padam kerana itu memang hakikat nya.


tiga :
 
 
Dah tahu nak buat vlog nape tak prepare?? Buat la persediaan, kira macam sedia kan isi-isi apa yang kau nak cakap. Ye la kau nak tayang vlog kau kat satu dunia, tapi kau nak cakap pun tergagap-gagap. Apa kata kau buat vlog tanpa suara?? Kalau susah sangat tulis je kat tangan . dah sape suruh kau tak prepare?
 
empat :
 
Bila kau buat vlog semua orang akan tengok cara kau bercakap dan personaliti kau. Sila lah yakin sikit. Bila yakin orang tengok vlog kau pun semangat. Nie tidak cakap pun nak tunduk-tunduk. Hello, dah name pun video blog harus lah pandang kamera. Ke nak pakai kan kau plastic sampah baru ok??

lima :

Aku tahu semua manusia tak sempurna boleh buat silap. Tapi macam aku cakap tadi. Nak buat sesuatu tu kena la ada persediaan. Nak berhadapan dengan orang ramai kan. Bukan nya susah sangat. Ataupun kau memang nak Nampak bodoh dihadapan semua orang??


p/s : kalau tak boleh nak bercakap jangan buat.

 

No comments:

Post a Comment