JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, June 14, 2013

Maaf

Ketawa, tak semestinya gembira.
Senyum, tak semestinya suka.
Tenang, tak semestinya bahagia.
Sedih, tak perlu diungkapkan.
Perasaan, tak perlu ditunjukkan.

Luaran, tak mencerminkan dalaman.

Kadang-kadang tanpa kita sedar,
Apa yang diperkatakan boleh mengguris hati dan perasaan orang lain.
Kadang-kadang tanpa kita sedar,
Pelbagai masalah yang timbul membuat kita bertindak tanpa berfikir.
Kadang-kadang tanpa kita sedar,
Perbuatan dan sikap kita mencerminkan ketidakmatangan diri sendiri.

Aku memohon beribu kemaafan andai kata dalam gurau ada terkata, dalam bicara terkasar bahasa, dalam tindakan terguris rasa dan dalam hidup tak lepas dosa pada insan-insan yang berkenaan.

Maaf.

Aku hanya insan biasa yang tak lekang dari dosa.

No comments:

Post a Comment