JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, June 11, 2013

Talam 2 Muka


bagaimana harus kita menghadapi seseorang yang talam dua muka ni? talam dua muka atau kata lain nya.. depan lain, belakang lain.. kiranya ada split personality dalam masa yang sama. individu yang seperti ini hanya mahu kelihatan baik di mata orang. padahal hati mereka sangat busuk. individu yang seperti ini juga sering kali menyorokkan kebenaran dan memutar belitkan fakta. talam dua muka ni boleh jadi satu fitnah juga . hati-hati la bila berbicara. jangan rasa diri nak betul saja. kalau rasa kamu salah, minta maaf saja la.. mengapa mahu di tegakkan benang yang basah?tak takut dah ke Allah? paling aku simpati, ada tu syarahan bab agama dah terbaik. ni tak boleh, itu tak boleh .. orang ni jahat, orang itu jahat.. tapi tak sedar diri sendiri macam mana sifat. tolong la jangan sentiasa ingat diri sangat baik.. kita ni sentiasa melakukan kesilapan. bezanya sekarang, adakah kita sedar kesilapan kita dan tidak mengulanginya lagi atau kita hanya membiarkan kesilapan terjadi berulang-ulang. aku minta di jauhkan dari sifat seperti ini.
 
Nak hidup bahagia, jaga mulut.. jaga adab.. jaga diri.. jaga perilaku.. jaga tuturkata.. jaga-jaga cik puan s__d_.. ehh.. tersyasyul..
kesimpulannya, peribadi menawan bermula dari tingkah laku dan kata-kata yang menawan.. ecehh, macam iklan pulak..

No comments:

Post a Comment