JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, June 20, 2013

Jangan Putus Berdoa.

 
 

Sometimes you don’t realize how badly you miss someone,
till you just cry in your pray (during doa).


Assalamualaikum.


Hey kawan-kawan. Selamat hari Khamisss. Pagi tadi bangun macam blur kejap otak ni;
"Harini isnin ke? Or ahad? Eh hari apa ni?".Terus bingung otak aku ni. Jarang sekali aku mengalami benda-benda macam ni.

 
Ahh, korang pernah tak rindu kan seseorang sehinggakan korang menangis dalam doa korang selepas selesai solat? Jujur lah, lately ni memang kerap sungguh aku ni 'ter'menangis masa tengah doa. Ter eh. Ter :'P



Disebabkan kerana rindu dan kerana meminta pertolongan dari Allah S.W.T untuk menjadikan aku kuat dalam menghadapi semua rintangan dan dugaan di dunia ni.


Lately ni ramai cakap aku sering muram dan aku tak macam dulu, jenis happy go lucky, otak gila dan seronok bersama-sama. Aku pun taktahu kenapa. Moga-moga takde la apa-apa buruk yang terjadi kat aku.


Dan semoga entry ini bukanlah entry yang terakhir dari aku untuk korang semua. Insyaallah :)



And yes, I missss youuuuu Abaaanggg...


Kalau rindukan seseorang, angkat tangan dah berdoalah pada Allah;
"Ya Allah, sampaikan salam rinduku kepada ________ [nama penuh insan tersebut] sehingga aku menjadi kerinduannya.


- Almost setiap hari aku buat benda ni.
Alhamdulillah,  :')

Kalau anda berasa sungguh kecil, mahupun terasa seperti anda tiada siapa-siapa di dunia ini, berdoa lah kepada Allah. Sesungguhnya Allah itu sentiasa ada. Cuma kita tidak dapat melihat dengan mata kasar. Yakin lah kepada Allah.


Dan jika rindu kan seseorang itu, berdoa juga lah kepada Allah. Mohon lah kepadaNya supaya rindu kita itu akan disampaikan kepada orang berkenaan. Dan sesungguhnya, jangan lah rindu kita sesama manusia melebihi daripada rindu kita kepada Rasulullah S.A.W dan juga kepada yang Satu; Allah S.W.T


Apa-apa pun, jangan pernah putus berdoa. Allah sentiasa dengar. Susah dan senang, berdoa lah. Insyaallah, segala urusan kita akan dipermudahkan. Amin.



 

No comments:

Post a Comment