JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, July 11, 2013

Jangan Terlalu baik

sejenak terfikir kata-kata dari seorang sahabat .

" jangan menjadi orang yang terlalu baik "

salahkan jika nak jadi orang baik . saya hanya diam mendengar apa yang dituturkannya . adakah saya seorang yang baik ?? tak mungkin , saya tahu siapa diri ini . Bukannya baik sangat . kadang-kadang ada buat silap . Melihat diri ini , tak layak lagi rasanya nak menjadi muslimah yang solehah .

" aku tak mahu orang lain mengambil kesempatan di atas kebaikkan yang kau lakukan ". dia menyambung kata-katanya.

"aku bukannya baik sangat . aku cuma buat apa yang aku rasa betul ". saya cuba menafikan kata-katanya .

" tapi kau terlalu baik bagi aku . Tak salah nak jadi orang yang baik . Tapi hati-hati , dunia sekarang terlalu kejam bagi orang yang baik " . balasnya ,,

sangat sukar untuk hidup dalam dunia sekarang . Bila buat baik , orang akan ambil kesempatan . Bila buat jahat , orang akan mengata . bagaikan semuanya serba tak kena . Tersilap langkah , hancurlah diri . Hidup di dunia sekarang , tak sama macam dulu . Harus selalu berhati-hati . Mungkin kebaikkan kita akan di salah ertikan . Melalui dunia hari ini , bagaikan meredah hutan yang penuh dengan duri dan binatang buas .

Saya sangat beryukur kepada Allah , kerana dikurniakan sahabat yang sangat memahami dan tak pernah menyalahgunakan kebaikkan yang saya hulurkan .

Duhai sahabatku ,
kebaikkan yang ku hulurkan tulus ikhlas dari hatiku ini .Tiada niat yang tersimpan .Terima kasih kerana kau selalu menemani diri ini di kala senang dah susah . Moga Allah selalu merahmati mu .

No comments:

Post a Comment