JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 9, 2013

Petanda Awal *segi mata kasar

 
Assalamualaikum dan selamat tengah hari… orang kata kalau suka diam.kalau tak suka luah.  tapi , kalau korang suka , aku akan lagi suka. Kalau korang tak suka , korang jangan baca. Deal ? hehe. Tetibe nak warning kawan fb aku. tapi aku saje tulis kat blog. Luah tekanan perasaan. Okey, today ya , aku nak kongsi tanda-tanda awal nak puasa tapi dari segi mata kasar.

1 ) Lelaki dan perempuan kelam kabut nak ganti puasa .
 
2 ) Mereka juga sibuk memilih warna tema rumah sambil-sambil berwindow shopping.
 
3) Bila suasana di pejabat yang aman damai tetibe penuh rancak dengan aktiviti menempah kuih raya dan baju raya.
 
4) Sudah ada gedung @ pusat membeli then belah mula memasang lagu raya.
 
5) Aktiviti membeli meggi dan makanan bungkus berleluasa. Konon-konon untuk waktu kecemasan.
 
 6) Bila budak-budak telah memasang status nak puasa dan sibuk membuat check list nak beraya rumah siapa dahulu.
 
7) Si ibu mula memasang serta mengupdate segala kelengkapan di dalam rumah.
 
8) Muncul seorang datuk , yang duduk diatas kerusi sambil menetapkan tarikh bermulanya puasa.
 
9 ) Ceramah agama didalam tv mula menyampaikan dialog “semoga puasa tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya”.
 
10) Orang bekerja shiff mula bermain 1,2 som untuk menentukan siapa yang kena bekerja tahun ini.
 
 
11)Si bapa mula gelisah membahagi budget untuk makan , kelengkapan , duit raya dan segala bil untuk raya kelak.
 
12) Harga ayam mula naik mendadak sehingga rm 8.50/kg langsung tidak menjejaskan persiapan nak menyambut bulan ramadhan.
 
13)Dan yang paling utama munculnya iklan yang time raya je kita dengar iaitu iklan kurma “Yusoof Tayuub”.

No comments:

Post a Comment