JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 23, 2013

Kompleksiti Seorang Wanita

Sebagai seorang perempuan, saya akui wanita adalah makhluk yang kompleks.
Kami sendiri gagal memahami diri sendiri, apatah lagi cuba memahami antara satu sama lain.


Dalam rumit seorang wanita, banyak kecantikannya.
Waktu berjemaah misalnya, pakaian asas seorang perempuan adalah telekung putih.
Putih itu sendiri banyak jenisnya.



Ditambah pula kerawang bunga kertas, bunga ros dan bunga lawang,
Ada pula corak ornamental yang 'disadur' benang emas dan silver.
Saya suka melihatnya. Walau pelbagai rupa dan kelihatan meriah, itulah hawa.

Wanita sememangnya perhiasan didunia.

Cuma bezanya, jenis perhiasan apakah kita?

No comments:

Post a Comment