JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 23, 2013

Sedih Melihat Mereka Yang .....


Susah sangat ker nak jadi seorang manusia yang merendah diri? Susah sangat ker nak pandang dan senyum pada seseorang terutama sesama wanita islam (kalau ngan orang jantan bukan main terlebih peramah lah pulak)?

Kite takkan rasa riak dan sombong kalau kite sentiasa beringat yang apa sahaja yang kite miliki nie adelah milik Allah SWT! Walaupun kite seorang saintis terhebat didunia, kite seorang engineer terhebat di dunia, kite seorang artis terkenal di dunia, kite insan paling cantik di dunia, kite juruterbang terhebat di dunia, kite insan paling kaya di dunia atau apa sahaja perkara hebat yang ade dalam diri kite nie jangan lah kite mendabik dada sebab apa ade pada kite tu adelah milik Allah secara total!

Ya Allah… Engkau pelihara kan lah dan kekalkan lah sifat merendah diri dalam diri ku! Tak kira setinggi mana pun diri ku berada… semoga aku sentiasa tunduk dan kembalikan segala kelebihan yang ade dalam diri ini hanya padaMU! Aku sedar yang segala kebaikkan dan kelebihan yang ade dalam diri ini adelah milik mu dan apa sahaja kekurangan yang ade pada diriku adelah kelemahanku!

#sedih melihat ramai sungguh WANITA MELAYU ISLAM berperwatakkan sebegini especially kawan baikku sendiri#

No comments:

Post a Comment