JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, July 16, 2013

Panas Menutup Aurat


Dah lama saya 'mengidam' jaket labuh. Bila survey harga-harganya. Aduh! Pengsan dibuatnya. Saya tak hairan jugalah. Itu jaket, bukan baju kurung. Jaketnya pun bukan yang pendek, labuh pula tu. Hehe.

Saya guna jaket  biasa ni lapis dengan baju kurung yang saya pakai.

Ada juga kawan tanya. Tak panas ke? Yelah, pakai jaket siang-siang hari. Macam buang tebiatlah pula. Saya geleng. Tak. Tak panas. Saya selesa.

Sama macam pakai tudung . Tak panas ke pakai tudung? . Jawapan saya masih sama. Dah terbiasa. Jadi, istilah panas tak wujud.

Saya pakai tudung , berpeluh. Yang tak pakai tudung pun masih nampak ada peluh. Jadi apa bezanya?

Itu pandangan saya. Panas itu bukan jadi masalah.

Yang jadi masalahnya adalah apabila seorang muslim yang sudah baligh namun masih tidak mahu menutup aurat mereka sedangkan itu adalah suruhan ALLAH S.W.T.. -kata sahabat saya




 

No comments:

Post a Comment