JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, November 27, 2012

Menghargai setelah tidak dihargai

Assalammualaikum....

Hargai, dihargai dan menghargai adalah sesuatu perbuatan yang membuatkan semua orang rasa bahagia.....

Paling gembira, apabila diri kita dihargai...Bila dihargai, terasa hidup nie sangat-sangat bermakna :)

Menghargai ; kita pula yang patut beri penghargaan kepada orang lain terutama orang-orang penting dalam hidup kita...

Pernah terasa bila diri tidak dihargai?

Rasanya sangat menyakitkan....Rasa macam diri ni tak bermakna....

Sedih kan bila segala usaha, langsung tak dipandang...tak diingat sama sekali....Kita cuba sehabis daya untuk membantunya dalam kehidupannya, tapi penyudahnya, kita dikecewakan pulak....Bila jadi camtu, barulah kita sedar, betapa kita sudah bazirkan masa, tenaga dan segala rasa prihatin dalam diri kita....

Bukan hanya orang yang bercinta jer terjadi perkara camni....di kalangan kawan-kawan, kadang-kadang saudara sendiri pun....Bila susah, kita lah dicari, pabila senang, kita lah dikeji....

Bila segala kepercayaan kita, rasa penghargaan kita dah dikhianati, memang la rasa nak maki..tapi tak boleh...rasa jadi pembunuh bersiri, pun tak boleh..(jangan wat yer....kita masih ader pegangan agama)...rasa nak nangis...ha...yang nie boleh....

Saya pernah lalui benda nie..mungkin salah sendiri..sebab terlalu percaya dan letakkan harapan tinggi kononya, dia lah masa depan saya....ok..fine...saya belajar dari kesilapan tu....apa yang jadi, biar lah berlalu....kehidupan patut diteruskan dengan lebih gembira...lebih bersemangat...

Sekarang, Alhamdulilah.....saya lebih menghargai apa yang telah saya miliki...dan Insya-Allah...menghargai apa yang bakal saya miliki....Menghargai setiap kebaikan yang datang dalam hidup..tak kira kecil atau besar kebaikan itu...Menghargai setiap detik bersama orang yang menghargai diri ini...

Kesimpulannya, hidup kita perlu menghargai ,Insya-Allah kita akan dihargai....Jangan mudah rasa kecewa kalau ader orang tak hargai kita sebab akan ader orang yang menghargai kehadiran kita dalam hidup mereka....

Kamu berhak hidup gembira...
Kamu berhak hidup bahagia...
Kamu berhak dapatkan kehidupan yang lebih baik...
dan....

Kerana dirimu begitu berharga... (sila baca dalam nada iklan Loreal Paris..)

Terima kasih Allah.....
Terima kasih mak dan ayah...
Terima kasih lelaki masa depan..
Terima kasih kawan-kawan...
Terima kasih untuk semua....
(^_^)

p/s : bahagia bersama mereka yang membahagiakan...TAKDIR ALLAH ITU INDAH...Alhamdulilah (^_^)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment