JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, April 16, 2013

Bedak Arab Kokuryu Original Mesir


Eh Korang penah dengar bedar arab tak?

Aku baru je tau pasal bedak ni tapi katanya kat malaysia famous jugak

Dan aku pun menggoogle la

Dengan gigih gie la mencari

Saja la nak tau best ke tak bedak ni

Dan akhirnya jumpa

Huhuhuhu

 
Bedak Arab Kokuryu ini orang cakap bedak magic. Ia merupakan produk Jepun sejak 1965 tapi dikilangkan di Filipina. Kenapa nama dia bedak Arab? Sebab ia dibuat majoriti untuk pasaran Arab. Orang yang memperkenalkannya pun bawa dari Yaman, so lekatlah nama bedak tu Bedak Arab Kokuryu Supe Summer Cake. Orang kat Malaysia nie sesuai la nak pakai nie sebab iklimnya yang panas jugakkan. Selain itukan, bedak ini boleh buat wajah kita cantik dan nampak kemerah-merahan. Tak apply blusher pun tak per nie. Lagi berpeluh lagi cantik orang kater.
 
Antara keistimewaannya adalah;
>3 in 1 make powder, moisturizers, foundation. (Tak perlu pakai apa-apa krim lagi cukup dengan bedak ni aje.)
 
>Mengikut aliran darah kita, tak kira berkulit cerah, gelap, putih dan sebagainya. So sesiapa pun boleh pakai.
 
>kulit akan kelihatan kemas sepanjang hari. Makin berpeluh bedak ini menghasilkan hasil yang sangat cantik. Kelihatan natural.
 
>Tak melekat pada tudung atau tisu jika berpeluh, kena hujan, basah atau terkena air. Sebabnya ia terus meresap ke kulit.
>Lebih tahan lama & jimat dari bedak biasa.
>Tahan selama 8 jam
>Produk halal & boleh di bawa solat. Ada logo HALAL.
>Boleh mengecutkan jerawat di muka.
>Menghasilkan kemasan yang rata dan tak capuk.
>Tak menggelapkan kulit.
>Sesuai untuk lelaki dan perempuan.
 
"Cantik terletak, seolah-olah ada satu kulit yg menutupinya. Berbeza dengan bedak-bedak biasa di pasaran yg berdebu dan melekat di tudung". Itulah sebab aku nak cuba.
 
Cara nak pakai bedak nie hanya perlu basahkan sedikit sponge, dan terus apply di muka.Sponge tak boleh terlalu basah atau kering, nanti tak lekat.
 
P/S : Pada bila-bila masa dan di mana-mana pun boleh memakainya hanya dengan sekali sapuan sahaja... [^_^] . So, belilah untuk isteri-isteri anda. Si suami pun boleh pakai. Hahaha..... Tapi ada satu jer kelemahan bedak nie. Tak der cermin. Cam ner nak tengok. Ala... tenyeh jer lar cam ner pun. Kannn... hehe...

No comments:

Post a Comment