JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, April 3, 2013

Harga Sebuah Rindu

Rindu..
Berapa Harganya???

Arghh!!
tidak ternilai harganya..
tidak terhitung harganya...

Rindu ini...
Terlalu sukar diluahkan..
Terlalu payah untuk ditafsirkan...
Hati ini...
Hanya mampu merintih, meratap hiba...
Tidak mampu merayu sayu..

Rindu......
Ada kalanya sukar ditafsirkan pengertiannya...
Ada yang rindu tatkala berjauhan...
Ada yang rindu tatkala orang yang dirindui sudah berada di depan mata..
Ada yang rindu tatkala hati masih terluka..
Ada yang rindu tatkala hati masih kecewa..
Begitulah...
Perkataan RINDU membawa banyak erti..
Aku bukan ahli bahasa yang bisa mentafsir erti sebuah rindu..
yang ku tahu hanya 'katakan rindu, andai rindu itu menggamit rasa'..
Tapi apakah kita ini hanya insan biasa?
Sedalam mana pengertian rindu itu?
Hingga di saat ini dan ketika ini..
Aku masih memendam rasa tentang erti sebuah RINDU...
Bagiku erti sebuah RINDU sangat tinggi nilainya !,
Hanya yang layak sahaja yang bisa mengungkapkan kata-kata rindu yang teristimewa!


Notaku : Jiwa perempuan yang saya fahami, seorang yang sangat rapat dengan perkara berkaitan emosi- emosinya bukan sebarangan. Kalau rindu, rindunya mendalam. Kalau sayang, sayangnya memenuhi perasaan. Kalau sedih, sedihnya teramat.

Kejauhan ini adalah ujian dan peringatan dari ALLAH agar kita semua tidak lari dari kehidupan yang berorientasikan Yang Maha Penyayang. Dia pemberi kecintaan, kepada DIA juga kita adukan segala kerinduan dan kecintaan.

sebuah RINDU yang sangat bererti buatku...

No comments:

Post a Comment