JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, April 30, 2013

terguris

kadang-kadang hati sakit bila ditegur, tapi itu adalah kebih baik daripada bercakap dibelakang , bila ditegur menangis sebentar tapi impak selepasnya amat besar . Perubahan diri yang ketara dan lebih baik dari sebelumnya.

belajarlah menerima teguran walaupun sebenarnya tidak begitu beradap.Semuanya kerana diatas paksi kebaikan yang lebih besar pada masa hadapan.

aku bukanlah manusia yang sempurna.mungkin pada zaman silam aku pernah melukakan hati.mungkin kata-kataku sungguh menyakitkan hati , tiada apa yang aku persembahkan melainkan huluran tangan memohon seribu kemaafan.

aku menulis bukan untuk memberitahu diri ini baik. Aku menulis hanya untuk memberitahu diri ini supaya menjadi lebih baik. Bersama menginsafkan diri dalam mencari keredhaan ilahi.

semoga blog ini dapat menjadikan medan untuk aku bermuhasabah..walaupun hanya 30% (mungkin) aku kongsikan dari pengalaman hidup.tapi bila dah baca balik apa yang aku dah tulis sedikit sebanyak memberi kesedaran kepadaku.

Note : saya merasakan apabila wujud kesedihan , kadang-kadang ia diikuti dengan tangisan , walaupun hati berkata sabar , air mata mengalir..herm..
Walau bagaimanapun , saya yakin setiap peristiwa Ada hikmahnya dan setiap kesukaran oasti ada kemudahan. Allah nak didik kita jadi lebih tabah mungkin..

No comments:

Post a Comment