JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, April 24, 2013

* Mengeja *

Lately aku perasan ejaan aku baik dalam BM mahupun BI banyak salah.
Sebutan pun sama.
Apakah yang telah terjadi pada aku?
Macam pagi tadi aku buat report ejaan comparison, aku eja jadi "comparerison".. characterization  jadi "charezation"...

Apakah masalah ni ?
Dari semalam menyebut perkataan sasul jadi lain.
Nak sebut lain jadi lain, takut jadi bahan lawak.
Ada orang kata aku mamai tak pun lalok sendiri sebab diorang nampak mata aku pun macam orang berjaga malam pergi curi ayam so siang berjalan sambil tidur-tidur ayam.
Sebenarnya aku adalah spesis yang tak suka ada salah ejaan atau sebutan ataupun spesis suka buat singkatan melampau-lampau sebab bukan aku cerewet tapi untuk memperbaiki diri sendiri.
Kalau kita dah terbiasa guna perkataan singkatan, dalam urusan rasmi takut terbuat benda yang sama.
Jadinya kenalah kita elakkan.Bukan ke practice make perfect.

Ni aku tengah berfikir, apa kaitan kurang tidur dengan tersasul dan salah ejaan.
Tak sesuai kot, mengeja benda simple jadi melalut benda lain. (itu yang aku rasa sekarang dalam keadaan yang separa waras sambil menaip)


 Nak cabut balik kejap lagi...Yerrr, hari ini aku kerja..
Dan sekarang juga aku rasa kebulur tahap lapar sebab makanan waktu lunch tadi habis dah aku termuntahkan sebab aku sakit kepala...sekian...

No comments:

Post a Comment