JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, April 8, 2013

.Lain orang lain bahagianya

Assalamualaikum


saje menaip kat blog ni. Dah banyak entry aku terlepas. . Hai…. Bila la rajin aku ni nak datang nak letak semua entry-entry tu. Entry kali ni, aku nak cerita pasal bahagia je. Kenapa BAHAGIA ??? Sebab ada orang pernah tanya aku soalan ni :


“ Tak pe ke duduk jauh-2 dengan suami? Bahagia ke? Tak sedih, kecewa, sunyi ke? “

Dan macam-macam la lagi. Oh ye, sejak aku kahwin ni, aku dan Encik Suami masih berjauhan. Aku kat Melaka dan dia kat KL. Bukan tak nak tukar, tapi tawaran rezeki lepas kahwin disana lebih murah alhamdulillah .



Bahagia

Macam mana korang definisikan bahagia tu?? Setiap orang bahagia dia lain tau. Orang kata duduk di sisi Suami, itulah bahagia. Habis tu kalau kes macam aku ni, Suami jauh, boleh katakan aku tak bahagia la ye...??? Ada pulak orang kata, bahagia tu bila kita banyak duit. Yang kurang duit tu, mesti korang tak rasa bahagia kan. Bahagia tu pada aku, tak boleh nak ukur. Setiap orang rasa bahagia dia beza-beza.

Jauh

Berjauhan macam ni bukan penghalang untuk kami berdua bahagia. Bahagia tu tetap aku rasa walaupun aku dapat jumpa dia setiap minggu.. Itu pun dah cukup untuk aku. Tambah lagi aku tau, kasih sayang dia pada aku tak pernah kurang, InsyaAllah..... Perhatian yang Encik Suami bagi pada aku, even jauh pun memang tak pernah sikit pun kurang. Kalau dulu, masa bercinta setiap saat dia call, sekarang pun masih sama.

Kalau nak cerita lebih pun tak boleh jugak. Usia perkahwinan aku masih muda. Baru nak masuk 2 bulan. Tapi aku tak nak apa yang kami dah mulakan, apa yang kami dah bina bersama, kami tinggalkan macam tu je. Biar jauh tapi ikatan tu kukuh. Masa ni la kepercayaan, kejujuran dan kesetiaan kitorang teruji. Pedulikan apa orang kata.

"Kau baru kawen 2 bulan. Tengok je la setahun nanti. Jangan kata nak mesej, nak call pun payah. Dah call pun belum tentu dia angkat"

Persetankan semua tu dan PERCAYA je pada Encik Suami. Kenapa??? Dia jodoh yang aku pilih kerana redha pada Allah. Duduk sebumbung pun tak mustahil kalau pasangan kita curang. Tapi aku percaya......percaya......dan percaya sepenuh hati aku. InsyaAllah, andai goyah pun, usaha, doa, redha dan tawakal tu jugak la aku bawak. Tapi mudah-mudahan tak datang la ombak laut tsunami melanda rumah tangga kami... Fuhhh.......fuhhh.......fuhhh....... Amin....!

Kalau nak tanya aku sekarang :

"Bahagia tak aku dengan perkahwinan ni ?"

"Bahagia tak aku punyai suami seperti dia ?"

"Bahagia tak aku dengan kasih sayang dan perhatian dia ?

Dan jawapan aku tetap :
" YA "

No comments:

Post a Comment