JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, April 8, 2013

rasa pelik

malam tadi aku tengok anugerah bintang popular harian (ABPH)...cuma entah kenapa tetiba aku rasa pelik..rasa macam tak sesuai plak..tapi tak tahu lah pandangan korang kan..aku pelik bila artis yang menang tu masa dia bagi ucapan..dia cakap syukur ke hadrat ilahi.ada yang cakap alhamdulilah..

Bagi pandangan aku..kenapa nak ucap syukur atas tropi yg dimenangi atas hasil lakonan..dah lah lakonan tu semua siap ada pegang-pegang tangan.peluk-peluk lah...pastu cakap alhamdulilah syukur semua dengan baju seksi rambut perang plak..pastu ada yg ucap bismillah sambil memakai baju seksi..rasa macam tak sesuai lah..aku pun lagha gak duk tengok ABP ni..dah confirm ramai tak tutup aurat hahahaha...

Kenkadang aku sedih tgk orang-orang melayu kita..rambut karat..macam mana diorang solat..kalau mandi wajib dah confirm-confirm tak sah mandi wajib tu..mungkin dorang takde ilmu kot..sedih kan.

Kesimpulannya di sini nasihat aku ialah..jangan kita ucap kan syukur dan alhamdulilah tu ke atas maksiat yang kita lakukan ok..sama-sama kita saling ingatkan diri termasuk aku sendiri insan yg lemah lagi hina ini..cewah hehe..

p/s: ade lagi statement yang aku menyampah dari mak janda yang nak kahwin dengan orang muda tu..sorang ustazah tu tegur cara pemakaian dia untuk kebaikkan.pastu die bley kate "seksi itu hak saya"...Astagfirullah al azim...inilah dunia :(

No comments:

Post a Comment