JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, December 3, 2012

kenapa perempuan selalu menangis ?

honestly ? banyak point .
maybe sebab dia happy , or maybe sedih , kecewa , marah , benci , meluat , rindu and another thousand alasan and sebab lain .

a girl kan with a thousand emotion .
thats good kan ?
kalau tak , takkan wujudnya satu sifat keibuan yang tiada tandingan kan ?



tapi dalam banyak-banyak tu , sebenarnya ( pada aku lah ) perkara yang dia paling nak elak ialah menangis . Baik time bersendiri apatah lagi depan orang lain .

bukan sebab menangis menunjukkan dia insan lemah sebab menangis hanya kerna sesuatu terjadi or melukakan . tapi sebenarnya sebab tewas dengan diri sendiri untuk kekal kuat .

macam aku sendiri , kadang-kadang aku menangis bukan sebab aku sedih or kecewe sebab orang lain ( cth : heartbroken ) . tapi sebab kecewa dengan diri sendiri yang tak kuat untuk mempertahankan air mata dari gugur . kadang-kadang , makin lawan perasaan sendiri , makin laju ianya mengalir . walaupun ianya hanya sebab perkara kecil .

weird kan ?
but thats the truth .
selebih darinya , datang dari faktor-faktor lain . ni main reason =')
i think .

bukan kisah sangat pun pasal dunia ni . tapi sebab gagal menolong diri sendiri untuk berdiri dengan kuat . itu menyakitkan . saya dah besar , sepatutnya sudah kuat and hebat untuk mengawal emosi dan situasi .

dulu aku kecik-kecik ( sekarang dah besar okey ! ) , selalu fikir , lepas nangis mesti lega . konon-konon menangis sekuat hati itu kepuasan . tapi bila dah besar ni , terfikir . berbaloikah ? ?

takkan ade perempuan yang suka menangis . kenapa ? sebab siapa nak tolong cover mata bengkak keesokkan hari nak pergi kerja tu erkk ! kan malu tu bila kena tegur ; kenapa mata bengkak ni ?

p/s : ape aku merepek ni ? aku sebenarnya nak balik dah nie…JOM 

No comments:

Post a Comment