JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, December 11, 2012

Minta Maaf


Minta maaf andai kata ada kata-kataku menyakiti hati yang mendengar . Minta Maaf banyak-banyak . Aku bukan marah , tapi aku sedar aku agak beremosi bila aku dalam keadaan yang sedih . Begitu lah kita , kalau kita meluahkan rasa dan perasaan pada manusia yang lain bimbang kata-kata kita menyakiti hati mereka yang lain . Walhal sedikit pun kita tak berniat nak menyakiti hati mereka . Luahkan pada Allah , dalam doa-doa yang takkan pernah kenal erti lelah . Allah lebih memahami . Allah lebih mengetahui hatiku . Ya Allah , aku sedar siapa aku .. aku mungkin tak layak untuk merasa erti bahagia .. tapi aku cuma minta sedikit KETENANGAN yang cukuplah hanya mendamaikan hati ku .. Ya Allah , beri aku kekuatan dan ketabahan yang tinggi untuk hadapi semua ini . Ampuni segala dosa-dosaku , ampuni segala dosa kedua ibu bapaku , ampuni dosa-dosa sahabatku dan ampunilah dosa-dosa kami seluruh hambaMu .. Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat kami . Beri kami petunjuk dan beri kami pertolongan dalam menghadapi segalanya . Amin .


No comments:

Post a Comment