JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, December 24, 2012

this is ilmu for our live...terima kasih ustaz

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....
Sekarang jam menghampiri pukul 12:00 tengah hari bersamaan hari Isnin.
Semoga hari ini akan menjadi lebih baik dari semalam..Aminnnn....
Dikesempatan waktu yang masih Allah berikan ,saya nak coretkan sedikit kata-kata yang telah saya ambil dari seorang penulis buku/pengacara yang saya cukup kagumi...siapa lagi kalau bukan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi

"...Terimalah ketidaksempurnaan pasangan kita sebagai satu 'kesempurnaan' dalam berumahtangga. Kekurangan, kelemahan dan kesalahan sesungguhnya membuka peluang untuk redha, sabar dan memaafkan. Si dia adalah 'alat' Allah untuk mendidik kita!..." ~Ustaz Pahrol Mohamad Juoi

p/s : hebatnya kata-kata ustaz nii..betul, pasangan kita mendidik kita supaya menjadi orang sabar.Dengan perbezaan kita saling melengkapi pasangan suami isteri..

No comments:

Post a Comment