JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, December 14, 2012

surat akuan bujang

Hi all readers..

Today i want to share about this..SURAT AKUAN BUJANG..Kebiasaannye bakal pengantin (lelaki & perempuan) diminta menyediakan surat pengesahan majikan, yang membuktikan mereka berstatus bujang. Tapi tak semua negeri macam tu.Ada negeri yang tak memerlukan surat akuan nie if pengantinnya perempuan..Contoh terdekat ialah selangor.. So bertuah la anda-anda yang dok selangor ni yer..Juz pengantin lelaki jer yang kena buat surat nie..

Ok la, takmoh cakap banyak..Disebabkan aku bukan la perempuan selangor, so kena la wat surat nie..Kat bawah ni contoh surat akuan bujang yang aku baru jer amik dari HR tadi



13 Disember 2012
Jabatan Agama Islam Negeri Melaka
Melaka.

(U.p : Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk)

Tuan / Puan,

PER: SURAT AKUAN BUJANG

Adalah dimaklumkan bahawa NURBAYAH BINTI AMIRRUDDIN, No Pekerja ****** (No K/P : ******-**-****) telah bekerja di syarikat kami bermula __ __ ____ sebagai __________ __________ di Jabatan ______ dan mengikut maklumat kami beliau adalah masih belum berkahwin.


Sekian, terima kasih


Yang benar,

……………..
Eksekutif Kanan
Jabatan Sumber Manusia



Hmm..simple je benda nie sebenarnya erk? yang cam kelakar, ayat MASIH BELUM BERKAHWIN tu..Laen macam jer..heheh

*make sure you alls pastikan surat nie menggunakan letter head, okey..So that,dapat la buktikan kesahihan akuan ni datangnya daripada jabatan kite tu..

Sekian sahaja for today..Insyaallah segala proses berkaitan wedding nie akan aku share kat sini..
Daa...

Selama seminggu nie, mata aku pada skrin computer tapi fikiran asyik memikirkan hal kahwin selain dari legal documents..Phewww finally, dah dapat surat akuan bujang.. huhuhuhu..tak sabar nak sign..Ok, sangat gatal, saya tahu. Titik.

1 comment:

  1. boleh tanya kalau yg masih belajar tu mcm mana nak buat surat akuan bujang ?

    ReplyDelete