JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, December 19, 2012

SAYA PERCAYA PADA TAKDIR DAN JODOH !


"You love me for who I am
Like the stars hold the moon..
Right there where they belong
And I know I'm not alone"


"Jangan sesekali takut apabila sudah berkahwin rezeki akan berkurangan..
Kerana rezeki selepas kahwin lebih berkat dan di redhai ALLAH..
'sesungguhnya, kita akan korbankan apa yang kita ada demi mendapat jauh lebih baik daripada apa yang kita pernah ada"


-saya percaya takdir dan jodoh-
Jika saya berfikirkan hal dunia..
yes ! saya sangat tak puas dan tak pernah puas utk medapatkan apa-apa di dunia ini ...
akan tetapi, bila saya tenung dan renung di sudut akhirat,
saya sememangnya patut berkahwin..
Allah lebih mengetahui keputusan saya ini..


-KITA TAK AKAN PERNAH PUAS DENGAN APA YANG KITA ADA..
SAMPAI KE TUA.. PERCAYALAH !


p/s: Kita dah biasa dengar orang duk sembang pasal takdir dan hukum karma serta jodoh dalam life ni. Tapi kita selalu sangat berserah 100% dekat statement "takdir dan jodoh tu tentuan Tuhan" semata-mata. Kita jugak terlupa quote dari Rasulullah S.A.W. yang pernah berbunyi "man jadda wajada" yang maksud dia "siapa yang berusaha, dia berjaya..

No comments:

Post a Comment