JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, October 9, 2012

beware of FRIENEMIES

FRIENEMIES..Aku pernah mengalaminya. Aku yang tidak menyedari perkara ini melayan MEREKA dengan baik.Sehinggalah Allah menunjukkan kepadaku WAJAH sebenar mereka.KAWAN @ MUSUH dalam selimut.Aku percaya Allah mempunyai sebab kenapa Dia menunjukkan semua ini kepadaku walaupun selepas sekian lama dan Aku juga percaya Allah mempunyai sebab kenapa Dia membawa FRIENEMIES ini dalam hidupku.
~ tikam belakang
~ bercakap baik untuk mengorek rahsia kita kemudian di ceritakan pada orang lain
~ memutar belitkan cerita demi menyembunyikan kesalahan sendiri
~ memfitnah kerana cemburu
~ cuba untuk mengusik dan mengambil hak kita
~ HIPOKRIT
~ DLL
** tapi yang pasti mereka sangat pandai berlakon dan berpura-pura baik di hadapan kita..
Dulu aku beranggapan KALAU KITA MELAYAN ORANG DENGAN BAIK MAKA MEREKA JUGA AKAN MELAYAN KITA DENGAN BAIK.. tapi aku silap..
HAKIKATNYA..
Aku juga menyedari bahawa.......................
Aku bukan jenis yang mudah membuat assumption.Sekiranya ada yang aku rasa tidak betul atau mencurigakan dan merasakan mereka adalah FRIENEMIES aku akan.................
Tapi tidak semua orang boleh menerima cara nie.Kenapa?.Bagi aku mereka mungkin tidak dapat menghadapi kenyataan bahawa Allah menunjukkan WAJAH sebenar mereka kepadaku (malu lah tu).So dengan pantas mereka mencari pelbagai-bagai alasan dan cara untuk menyorok dan mempertahankan diri.Malah ada yang cuba melemparkan kesalahan tersebut kepada orang lain.
Apapun kepada FRIENEMIES terlebih dahulu aku mohon maaf.Sesungguhnya aku tidak pandai berlakon seolah-olah aku tidak melihat WAJAH sebenar FRIENEMIES ni.Maka jangan hairan jika layanan aku berubah kerana.......................
Aku tidak kisah kehilangan FRIENEMIES................

Aku sedar aku juga tidak sempurna. Banyak kekurangan dalam diri ku. but at least.........


dan korang suka ataupun tidak aku tetap akan terus menjadi diri sendiri.

Ingatlah wahai FRIENEMIES............................
Sekalipun didunia kamu boleh bersembunyi di sebalik selimut dan lari dari kesalahan dengan meletakkan kesalahan itu pada orang lain melalui lakonan kamu yang kononnya mangsa dan meskipun kamu dibela didunia kerana kamu berjaya mengaburi mata orang lain dengan cara yang HIPOKRIT.tapi ingat Allah maha mengetahui dan maha adil..di akhirat kelak kamu tetap akan memikul sendiri semua kesalahan tersebut..
SOONer OR LATEr...it juz da matter of TIME..before everything came back to u..we call it as KARMA.. kalau bukan di dunia..pastinya di akhirat kelak..
so I decided to not prove you wrong..kerana bukan hak aku untuk menjatuhkan hukuman melainkan hak Allah. BUT..Insya Allah,I will prove that I'm right dengan bantuan Allah yang telah membuka sedikit demi sedikit bukti wajah FRIENEMIES.
NOTE: kepada FRIENEMIES.. go away.. sebelum aku SMASH..




No comments:

Post a Comment