JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, October 24, 2012

KENAPA PEREMPUAN NAMPAK CANTIK BERTUDUNG?


Assalamualaikum… Bismillahirrahmanirrahim.. ♥

Ini ada beberapa perkara yang aku saja nak share dengan kalian para pembaca dan juga peringatan kepada insan lemah dan tidak sempurna macam aku. Sentiasalah kita mencari peluang untuk perbaiki diri, dan untuk men-solehahkan diri

.. KENAPA PEREMPUAN NAMPAK CANTIK BERTUDUNG???

1. Sebab dia nak tutup aurat..

2. Sebab dia nak jaga maruah..

3. Sebab dia cantik..

4. Sebab dia taknak tunjuk kecantikan dia..

5. Sebab dia seorang yang pandai..

5. Sebab dia anak solehah..

6. Sebab dia dengar cakap mak ayah dia..

7. Sebab dia hormat dekat orang lain..

8. Sebab takut bila dia tak pakai tudung nanti orang tengko dia cantik.. lepastu ada niat yg tak baik.

9. Sebab taknak diminati ramai sangat lelaki..

10. Sebab taknak menyusahkan orang lain..




11. Sebab nanti dia dapat pahala..

12. Sebab dapat menghindari maksiat..

13. Sebab supaya dapat jadi contoh pada perempuan lain..

14. Sebab supaya lelaki yg beriman je yang suka dia..

15. Sebab dia dengar suruhan nabi...

16. Sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya..

17. Sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..

18. Sebab patuh pada suami..

19. Sebab dia taknak rambut dia ditarik, digantung dengan bara-bara api dan dibakar dgn dasyat dekat akhirat kelak.

20. Sebab... Ermmm, kalau ikutkan memang banyak sebabnya.. Tak terkira.

Banyak lagi sebab-sebab wanita diwajibkan menutup aurat. Jangan memakai tudung semata-mata, tapi wajiblah kita MENUTUP AURAT. Aku bukan ber-blog lagaknya seperti orang alim. Sebab aku tak alimlah aku share kepada kalian, juga buat peringatan untuk diri sendiri.
Nak berubah itu baik, bertambah baik dan mulia jika berniat melakukan perubahan kerana Allah SWT. Jika niat kita kerana Allah SWT, dengan hati yang ikhlas, insyaAllah Allah akan bantu kita dalam perjalanan itu. Namun dugaan pasti ada, demi memastikan iman dan kesabaran kita teguh di dalam diri..
Harap lebih ramai yang berhijrah kerana Allah SWT. Aku jugak berharap aku dapat perbaiki diri dalam pelbagai aspek. Sama-samalah kita mencari keredhaanNYA inshaAllah…

No comments:

Post a Comment