JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, October 16, 2012

Kasih Sayang Allah

Kadang-kadang semua orang mengaku mereka sahabat kita..mereka mengaku memahami kita.. sedangkan sebenarnya TAK !!..sebenarnya tak semua dari mereka akan memahami kita.. Hanya Allah yang tahu .. Hanya Allah yang tahu dan Hanya Allah yang tahu..serahkan sepenuhnya pada Allah..serahkan sepenuh-penuhnya keyakinan kepada Allah..Hanya Allah yang tahu apa yang terbaik buat kita..Allah yang aturkan perjalanan kita..Allah yang tulis segala ceritanya..Allah jua lah yang penentu qada & qadar hidup kita..

Hati aku sangat tenang..mungkin ini petunjuk Allah..Allah maha mendengar..doa lah banyak-banyak..semoga segala pintu kebaikan terbuka luas buat kita..Insyaallah..Allah akan beri yang lebih baik buat kita..perjalanan atas bumi ni memang ramai orang dikeliling kita..tapi bukan semua dari mereka sentiasa ada buat kita..ada antara mereka yang memang melayan baik kita..tapi ada antara mereka yang sanggup menikam kita bertubi-tubi..so moral of the story , jangan mudah memberi hati..jangan mudah mempercayai orang....esok-esok orang ambil kesempatan pada kita..kalau kita beritahu pada mereka pun , esok-esok dianggap dusta .. luahhkan perasaan kita pada Allah , Allah Maha Mendengar..cukup lah family kita ada bersama kita.. , kita menyayangi mereka..insyaallah dunia akhirat doa mereka sentiasa bersama kita..restu mereka dan doa mereka adalah semangat buat kita..Insyaallah memberi kekuatan menghadapi perjalanan yang akan datang..

Jika Allah menjauhkan kita dengan sesuatu yang kita sayang , itu bukan kerana Allah tidak sayangkan kita..tapi dia nak berikan kita sesuatu yang lebih baik buat kita.. Jika Allah tidak memberi segera apa yang kita mohon , yakin lah bahawa Allah telah siapkan yang lebih baik buat kita sebenarnya..Allah tahu apa yang terbaik buat kita..biarlah semua orang membuatkan kita hilang percaya , biarlah semua orang tidak menyedari kehadiran kita disampingnya , biarlah semua orang tidak menghormati & menjaga perasaan kita , biarlah semua orang tidak memahami kita..biarlah semua orang tidak menghargai kita..yang penting kita yakinlah + doa lah sentiasa bahawa setiap yang berlaku itu adalah membuka mata dan membuka hati kita untuk menilai apa yang terbaik buat kita..Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita..semoga Allah sentiasa memberi ketenangan buat kita..semoga Allah sentiasa memberi kekuatan buat kita..semoga Allah memberi ketabahan buat kita ..biarlah orang bertindak kejam kepada kehidupanmu didunia ini , tetapi sandarkan pada Allah ..Insyaallah semuanya yang baik buat mu..ingat tu ye cik nurbayah..Allah sentiasa ada buatmu..senyumlah..kesat air mata mu..berjalanlah .. biarkanlah orang-orang itu menolak mu sehingga jatuh.. Allah sentiasa pegang kita , Allah takkan biarkan kita jatuh sendiri..sabar ye cik nurbayah..sabar..Allah kan ada .. ^_^

No comments:

Post a Comment