JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, October 1, 2012

KAKTUS BERDURI & ULAT¸¸

(mungkin semua dah pernah dengar kata-kata nie.. Tapi ,Aku nak share jugak)

"Aku minta kepada TUHAN setangkai bunga segar..
TUHAN memberiku kaktus berduri..
Aku minta TUHAN seekor kupu-kupu..
TUHAN memberiku ulat bulu...
Aku sedih dan kecewa..
Namun kemudian...
Kaktus itu berbunga indah sekali..
Dan ulat bulu itu berubah menjadi kupu-kupu cantik..
Itulah jalan tuhan... Indah pada masanya..."


TUHAN tidak memberi apa yang kita harapkan..
Tapi TUHAN memberikan apa yang kita perlukan..
Kadang-kadang kita sedih, kecewa dan terluka..
Tapi jauh di atas segalanya..
TUHAN mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita...

ALLAH sentiasa melakukan semua perkara yang betul!
Cara ALLAH sentiasanya cara terbaik, walaupun kelihatan semuanya salah.

Jika kita memohon sesuatu & menerima yang lain dari ALLAH, percayalah, pastinya ALLAH sentiasa mengurniakan apa yang dipinta pada masa yang sesuai. Apa yang dipinta....tidak semestinya apa yang diperlukan.

Allah tidak akan gagal memenuhi permintaan, teruskan berdoa tanpa ragu & mengeluh. ALLAH sangat sukakan hambanya yang meminta-minta pada-NYA.

Duri hari ini...adalah bunga hari esok.

ALLAH mengurniakan pilihan terbaik kepada mereka yang menyerahkan ketentuan kepada-NYA.


~ Bila dihayati dan direnungi kata-kata indah ini... aku sedar dan bersyukur dengan apa yang telah ditentukan oleh ILLAHI... Setiap sesuatu yang berlaku dalam hidup ini...pasti ada hikmahnya...

No comments:

Post a Comment