JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, October 22, 2012

nasihat yang cukup membuat aku tersedar dari keindahan dunia ....

kak syarah memberi kata-kata pedas dan nasihat pada aku.......
janganlah terlalu melampau untuk berbuat sesuatu.........

jangan terlalu @ terlampau baik kerana apabila terlalu baik orang lain akan mengambil kesempatan .
jangan terlalu @ terlampau berani kerana apabila keberanian tersebuat membuatkan kita terlalai dan melebih-lebih
jangan terlalu @ terlampau peramah kerana tidak semua manusia suka dengan sifat tersebut
jangan terlalu @ terlampau cepat mempercayai orang lain kerana adakala kita akan ditipu dan didustai
jangan terlalu @ terlampau berfikiran negatif kerana kita akan sentiasa memikirkan keburukan apabila lakukan sesuatu


senang cerita jangan terlalu dan terlampau dalam setiap pergerakan dan tingkah laku kita ........
kerana Allah sangat suka hambanya yang bersederhana ...........
aku ni sangat sensitif pada alam sekeliling dan air muka individu .......

aku mudah membaca air muka orang lain adakalanya tepat adakalanya tidak .......

perbezaan keadaan wajah mampu menggambarkan emosi seseorang

Penafsiran Air Muka

Air muka adalah 1 cara untuk kita fahami dan membaca emosi dan keadaan pemikiran seseorang.
Banyak situasi yang boleh difahami melalui wajah atau riak muka seseorang .Jika seseorang individu tersebut risau , gembira , marah , tidak puas hati , sedih , terkejut semasa perbualan atau berkomunikasi .

No comments:

Post a Comment