JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, October 30, 2012

Dia cantik, aku tidak ?


Entah kenapa, harini rase nak conteng-conteng kat sini lagi. Effect dari belek-belek profil someone kut. Entah macam mana, terjumpa pulak. Dia cantik. Sangat cantik mungkin. Nampak gorgeous, bergaya.
Tiba-tiba terdetik, "alangkah indahnya if dia bertudung.."Rase nak kawan dengan dia. Tapi tak tahulah layak ke tak.
Lepas tu, terdetik lagi. "Aku tak cantik macam dia.."
Cepat-cepat istighfar... pujuk hati..
Terus teringat kata-kata Datuk Dr Fadzilah Kamsah...
"Biar tak cantik kat mata manusia, tapi usaha jadi cantik kat mata Allah"
Cepat-cepat memotivasikan diri.
"People are great in their own way!"
Jom tampil cantik di hadapan Allah. Sebab itu lebih bererti.

Jom tampil cantik di hadapan suami jugak *yang belum kawin, pasang niat je dulu =D. Sebab itu adalah sebahagian daripada jihad. Mengabdi pada manusia yang kite kasihi demi redha Allah
InsyaAllah.
Pasal perempuan tadi, moga Allah beri dia hidayah.
Kawan-kawan yang baca entry ni pun doakan die eh?
Seseorang pernah cakap kat aku, if kita mendoakan orang lain, pintu rezeki akan terbuka untuk kita.. =)
Sekian

P/S : tak sure ape motif letak gambar bunga ros kat atas tu. tapi ada cita-cita nak jadi macam bunga ros. cantik, wangi, tapi ade duri. haa, fikir-fikir..saje nak ajak exercise otak. hehe

No comments:

Post a Comment