JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Tuesday, October 16, 2012

kenapa pilih aku??

Dinikahi seorang wanita kerana empat perkara:
Harta, Keturunan, kecantikan dan agamanya.Maka pilihlah agamanya, beruntuglah kedua tanganmu


Jika harta yang engkau idamkan, ketahuilah diriku bukanlah orang yang berada. Tiada harta yang dapat aku persembahkan dalam ijab-kabul kita nanti. Tiada harta sebagai jaminan bahawa engkau akan nikmati sedikit kesenangan apabila ijab-kabul telah di lafazkan

Jika keturunan yang egkau dambakan, ketahuilah bahawa aku hanya manusia biasa dari keluarga yang biasa. Namun apa yang pasti, aku adalah keturunan yang mulia, ayahanda adalah Adam a.s dan bonda adalah Siti Hawa a.s sama sepertimu

Kecantikan yang kau pilih dari ku, aku yakin bahawa engkau juga tidak terlepas seperti manusia lain. Ketahuilah wahai insan, engkau tersalah langkah kerana kecantikan yang kau pilih tak akan kekal hingga ke hari tua ku.

Dan aku tidak dapat menjanjikan untuk mu bahawa aku mampu membahagiakan rumahtangga kita nanti kerana aku memerlukan pembimbing untuk menegakkan dakwah islam ini dan aku merelakan diri ini menjadi pembantu untuk membangunkan syiar dalam keluarga kita

No comments:

Post a Comment