JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, October 17, 2012

Pernah terasa tak?


Ada waktu, kita berusaha untuk membuatkan hidup kita gembira.Kita gembirakan orang sekeliling kita, tapi malang kita tetap ditimpa kecewa.Mereka masih tidak gembira dengan kita.Padahal, di hati kita, tiada sekelumit buruk sangka.Niat kita satu sahaja, "Jika kamu gembira, aku gembira."

Tak mengapa.. biarkan sahaja sangsi mereka menjelma. Diamlah kita bersama ikhlas yang tertulis "Lillahita'ala" di dalam sukma.Usah gelisah atau kecewa.
Sudah resam manusia, begitulah caranya.SABAR.


Ada waktu,kita menegur dan kata berbau jujur.Tidak kita mahu mereka terlanjur. Bukanlah niat kita mahu menghukum atau mengukur.Kita berlembut menyampai hemah agar tiada yang tersalah.." Pun begitu, masih juga kita disangka mempamerkan bijaksana yang tidak seberapa.

Tak mengapa..biarkan sahaja kita.Diamlah kita dengan ikhlas di jiwa.Tuliskan lagi barisan, "Lillahita'ala.".Usah dirundung duka.
Begitulah resam manusia.SABAR.


Akar yang dibajai dengan baik dan disirami dengan keikhlasan "Lillahita'ala" yang tidak berputusan akan menjadikan pokok kehidupan kita rendang dengan buah-buah kemuliaan. Mungkin ia mengambil masa yang lama untuk kita menanti musim buahnya tetapi apabila sampai waktu,nikmat yang kita akan rasa itu tidak akan dapat ditulis dengan kata-kata.

Wallahua'lam bissowab.

Salam kasih "Lillahita'ala."

No comments:

Post a Comment