JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, October 15, 2012

Masalah untuk mematangkan Hambanya

Dia beri kita akal untuk kita berfikir,Di beri hati untuk kita selami setiap perasaan ...Dia tak pernah bebani hamba-hambaNya dengan masalah yang berat..Tapi di berikan kita pengalaman yang teramat berharga untuk kita nikmatinya...

Selama bertahun aku duduk dalam satu organinasi kecil yang pelbagai cerita aku dengar....Kami hanya hamba yang di cipta pelbagai karenah..Macam tu juga aku...Hari ni kita rasa semua baik, bila menjelang hari esok.....Macam-macam cerita kita terima... Telinga di cipta untuk mendengar dan mulut di cipta untuk bebicara pelbagai cerita... Tiada manusia yang di cipta dengan kesempurnaan.Tiada manusia yang di cipta dengan kecacatan...Kesempurnaan yang ada dalam diri kita, kita kongsi bersama dan kekurangan dari orang lain perlu kita bantu...

Mungkin ada hikmah yang Allah nak bagi pada aku......8 tahun bukan satu jangka masa panjang untuk aku belajar mengenali hati budi setiap orang didalam organisasi itu...8 tahun bukan jangka masa kita fasih mentelaah sikap seseorang...

Hati aku senang di sini..Tapi, kesenangan itu kadang-kala mengugat niat asal ku... Memang betullah orang kata...Jika niat nak lakukan kebaikkan pasti ada dugaan..Syukur lah jika masalah yang aku hadapi ni adalah dugaan untuk ku kecapi nya...


Wahai telinga,kau tutuplah agar tuan mu tidak melakukan kesilapan...Wahai mulut, bisukanlah agar tuan tu tidak menabur fitnah...Wahai hati, perbetulkanlah niat mu supaya tuan mu dapat kecapi niat baiknya..Amin..

No comments:

Post a Comment