JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Thursday, May 9, 2013

~AJAR! bukan KURANG AJAR~


Most people who insult other people are insecure.

They think that it will make them feel better if they put someone else down, or they insult the other person to take attention off of themselves.

Sometimes people who are angry insult other people because they are not mature enough to think of a different way to handle their anger except to try to start a fight or to try to make the other person feel bad.
 

p/s: May Allah shows a guidance, Selagi kita masih bernafas, Pintu taubat masih lagi terbuka luas.
 
Bila baca, tiba-tiba teringat satu kejadian yang berlaku di tangga office aku, apabila orang orang ni memaki hamun dan mencaci antara satu sama lain, padahal orang yang di maki dan di hamun itu adalah orang yang teraniaya. Apa pun semoga Allah sahaja yang dapat membalas segala tipu helah dan tipu daya awak yer...Tak kuaseee den nak melayan.
 
Kadang kala orang ini memalukan kita kerana dia merasakan kedudukan dia goyah, jadi dia menggunakan senjata ini untuk melemahkan pihak lawannya. Tak kira lah dahulunya mereka ini berkawan 'baik'. Orang-orang seperti ini sanggup menikam rakan baik nya sendiri dari belakang... Ada pula bila kedudukan seseorang itu goyah sanggup menggadaikan 'relationship' yang terbina semata-mata ingin diterima oleh orang sekeliling.
 
Apa pun aku percaya pada Allah, tuhan yang satu. Yang menjadikan langit dan bumi. Dan aku percaya tuhan itu maha adil dan akan memberikan balasan setimpal. Amin~

No comments:

Post a Comment