JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, May 10, 2013

Luahan Hati Seorang Isteri untuk Suami


Assalamualaikum wbt.

Kepada suami saya yang tercinta

 
~~yang selalu tersengih dan tersenyum setiap masa =)
 
 
Terima kasih untuk setiap kasih yang awak curahkan,
terima kasih untuk setiap kegembiraan yang awak lakukan,
terima kasih untuk setiap nasihat yang awak ingatkan,
terima kasih untuk setiap duit yang awak hulurkan untuk belanja saya. hehehe...
Mungkin kita baru je masuk ke angka tiga bulan berkahwin, tapi ketahuilah saya sangat bahagia dengan awak.
Saya taknak bahagia kita kekal sampai mati tapi saya nak kita bahagia sampai syurga nanti.
Dan awak mesti tau, setiap kali saya kata "I Love You" saya sangat berharap ada lagi ayat yang lebih super dari tu untuk menggambarkan betapa cintanya saya dekat awak.
Orang akan cakap wanita itu hebat boleh buat macam-macam perkara.
Tapi saya tak rasa macam tu.
Saya rasa saya dapat buat semua benda tu sebab awak ada untuk support saya.
Saya cuma rusuk,. rusuk yang lembut. Yang akan bengkok suatu hari nanti.
Tapi, awaklah orang yang akan tolong pertahankan rusuk itu supaya kuat.
Saya terfikir, betapa mudahnya seorang isteri untuk dapat pahala.
Terima kasih awak sebab awak tolong saya untuk dapatkan pahala tu.
Tapi ketahuilah, saya cuma manusia biasa yang tak sempurna.
Saya mungkin akan melatah.
Tapi saya janji saya tetap akan berusaha untuk jadi yang solehah.
Untuk awak suami saya,
Untuk korang,
Percayalah, ikatan perkahwinan itu terlalu bahagia.
Berkongsi hidup dengan orang yang kita sayang.
Rasa bahagia tu memang takkan sama dengan waktu kita bercouple dulu.


Bagi kawan-kawan saya dan korang yang belum bertemu jodoh,
Saya doakan korang akan dapat isteri/suami yang penyabar.
Sebagaimana korang sabar menunggu kehadiran dia yang istimewa dalam hidup korang.

Amin ya rabbal alamin...


Dari Isteri Azman Shahruddin,
 

No comments:

Post a Comment