JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, May 27, 2013

TATAPAN manusia yang merasakan dirinya terlalu HEBAT

"jika dulu awak tak pernah rasa SAKIT , rasakan sekarang ."
 

- sometimes , awak kena fikir . apa yang berlaku pada awak sekarang maybe atas kesilapan awak terdahulu . maybe pada ketika dahulu , awak merasakan awak sangat BAIK sampai tak pernah nampak salah sendiri dan terlalu mengagungkan kebaikan sendiri dan selalu mengwar-warkan keburukan orang lain. ingatlah manusia , awak taklah begitu HEBAT untuk terlepas dari dosa lalu . maybe yang berlaku sekarang adalah apa yang awak pernah buat pada orang lain satu ketika dulu tanpa awak sedar atau dalam sedar .

kata pendek :
 
"hidup itu adil , jika suatu ketika dulu awak pernah sakitkan orang , NOW its your turn . "
 
by the way , berhentilah . berhentilah melihat kekuatan diri sendiri dan dan nampak je buruk orang lain . takut-takut nanti , orang akan buat benda yang sama macam kau selalu buat sekarang .

treat people right if you wanted to be well treated .

BUT , remember . Manusia takkan pernah lari dari kesilapan . Kamu tidak terkecuali and so do i =)
 
Jangan lah terlalu bangga dengan apa kamu ade . Beringatlah bahawasanya segala milikmu itu pinjaman daripadaNYA . Bila-bila masa boleh ditarik dalam masa sekelip mata pun boleh kehilangan "keistimewaan" kamu itu .

jangan lah pernah kamu takbur dengan anugerahnya .

mahupun menyalahguna kan anugerah itu .
 
beringat lah mausia . setiap ujian yang datang itu untuk melatih diri mu untuk menjadi manusia yang lebih baik . setiap perkara itu berlaku pasti ade hikmah disebaliknya .
 
p/s : peace kawan . jadikan ini pengajaran untuk kamu tidak sewenang-wenangnya menyakiti insan lain yang juga bergelar manusia yang mempunyai hati dan perasaan seperti awak sekarang .
 
 

No comments:

Post a Comment