JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Wednesday, May 29, 2013

Doa kan :)


Assalammualaikum :)
kata kak wardah :" adik mesti cantik kalau berniqab & bertudung labuh "


speechless :)

Pakaian yang Mulia adalah untuk orang Mulia.
Bukan aku kata aku tidak Mulia.
Cuma aku tidak sampai ketahap itu lagi
Tak sampai.
Takut nanti cacat pula bila pakaian yang dipakai tidak sama seperti akhlaknya.
Benar, pakaian tidak menggambarkan akhlak seseorang.
Tetapi, bagi aku biar lah selayaknya begitu.
Masih banyak yang buruk dari yang lawa.
Masih lagi bertudung bawal bidang berapa entah.
Masih lagi belajar.
Malu benar jika ada yang berkata sebegini.
Tapi kalau benar ini seperti DOA.
Aku senyum.
 
:)
 
Doa ya rakan rakan :)
Salam ukhuwah cinta dari hati turun ke jiwa.
Jom perangi manusia dengan cinta kepada akhirat!
 
 
p/s : Tertarik degan kata-kata ulamak"Seorang perempuan itu,sebaik-baiknya ia turun ketengah-tengah orang ramai,orang tidak perasan pun kehadirannya disitu.(lantaran sederhananya pakaian serta perhiasan pada dirinya.)

No comments:

Post a Comment