JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, May 13, 2013

Demi engkau yang tercinta~khas buat suamiku~


lautan manakah yang tidak bergelora..
langit manakah yang senantiasa cerah..
itulah ujian yang ku lalui denganmu...

ditakdir telah tersurat antara kita
untuk kita menguji ketabahan jiwa
sucinya cinta... engkau berikan padaku..
lahirkan kekuatan..

bagaikan cahaya yang menyala..
biarpun terbakar kau relakan..
engkau lakukan segalanya semata untukku..

tidak sekali ku kesalkan..
biarpun dihina dan dicerca..
demi kebenaran kasih kita kau pertahankan..

demi engkau yang tercinta..
rela aku menderita..
tak kan aku lupakan sejarah masa silam..
mengajar ku dewasa dengan keinsafan..

demi engkau yang tercinta
ku menjulang segalanya..
biarpun menderita walau tak punya apa..
hakikat cinta kita yang suci dan setia..


Sebenarnya apa yang tetulis di atas adalah lagu. Sangat-sangat sesuai ditujukan buat suamiku yang tercinta. Tiada lagi perasaan yang dapat aku gambarkan selain BAHAGIA berada di sampingnya. Dia satu-satunya insan yang banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar. Walau kadang-kadang hati terluka, merajuk, sedih, bahagia, gembira, itulah asam garam rumah tangga. Yang setelah berkahwin barulah aku benar-benar merasainya. Susah dan senang, jatuh dan bangun semuanya dilalui bersama. Kata orang, bahagia takkan datang jika bukan kita yang mencari. Kepada kawan-kawan aku yang bakal ataupun sudah berumahtangga, hargailah suami kita. Carilah bahagia kerna "kunci bahagia" dunia dan akhirat terletak dalam rumahtangga kita
..

No comments:

Post a Comment