JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Friday, May 17, 2013

Check diri sendiri.

Alhamdulillah for everything. Alhamdulillah for today.

:')

Okay.

Saya tak tahu nak tulis entry pasal apa. Sebab dari tadi duduk depan pc. Tunggu idea datang. Tapi tak datang-datang.

Dan saya ,

meneruskan entry ni juga. Idea sendiri. Ehee.


***

"The more you look into and understand yourself,
the less judgmental you become towards others"

*headshot* !

*pengsan*

Ya. Memang betul.

Kita sebenarnya sama. Semua sama. Tiada yang lain. Bilamana Allah hadirkan keistimewaan pada seseorang , Allah hadirkan sekali kelemahan seseorang.

Contoh : Dia pandai Mathematics , awak pandai Science. Dia lemah Science , awak pandai
Mathematics.

Faham kan?

Sebab itu hidup ini saling melengkapi.

:)


Saya tahu , ada sesetengah yang suka judge orang. Saya tak tahu kenapa. Mungkin itu yang dia minat.

Tapi,

saya cadangkan lebih baik kita judge diri sendiri dulu , sebelum judge orang lain.

Sebab,

kita pun masih ada kelemahan.


Mungkin kita tak nampak. Tapi carilah. Kerna dari situ , kita mampu memperbetulkan diri kita. Kan?


***


Ehem. *iniserius*

Semuanya bermula dari kita. Semuanya.


dan saya tegaskan ,

Allah itu Ada. Sentiasa Ada. Dia tahu kelemahan awak. Keistimewaan awak. Dia tahu.

Tolong ya? jangan judge orang terus.

Allah yang menciptakan dia sebegitu. Dan pasti ada hikmah mengapa Allah jadikan dia sebegitu. Awak kena faham.



Ehem ehem ehem.
Jom semuaaa!

Check diri sendiri!


Moga Allah Redha!

No comments:

Post a Comment