JANGAN BERLARI KALAU KAKI KIAN RAPUH , BIAR TEGAR TERUS BERTATIH AGAR IMPIAN BISA KAU SENTUH . AKU SENYUM KERNA KAU SENYUM PADAKU , JANGAN BERHENTI BERIKAN SENYUMAN ITU . AKU BERDIRI KERNA KAGUM KEBERANIANMU , JANGAN REBAH KERNA AKU PINJAM SEMANGATMU .

Monday, May 20, 2013

Menangguk Air Yang Keruh


Walaupun PRU 13 sudah berlalu , tetapi pahat masih berbunyi .
Di fb aku saja , penyokong tegar PKR masih tidak berputus asa membongkar segala yang negatif .
Meletakkan segala kesalahan dan yang buruk pada BN .
Kalau perkara itu benar tidak mengapa .
Kesahihannya , Allah saja yang tahu .





Kat atas ni adalah sebahagian daripada contoh .

Hakikatnya , kenaikan harga barang di pasaran dilakukan pihak ke 3 yang menangguk di air yang keroh .

Siapa mereka ?

Dah tentulah penjual , takkan pembeli kot !

Yang pasti kerajaan hanya boleh mengambil tindakan ke atas barangan yang di bawah kawalan harga seperti gula , tepung , minyak masak , ayam dan lainnya .


Menteri berkenaan pun dah melenting .

Ya lah , takkan dia kena pergi semua tempat semata - mata nak cek harga !

Naik harga tu hak penjual .

Penjual pun ada kesukaran mereka sendiri terutama kos yang terpaksa ditanggung .

 


Katalah PKR menang dan mereka tunaikan janji beri gaji minimum RM 1500 sebulan .

Pembaca rasa harga barang akan naik tak ?

Sudah tentu lah kan !

Penjual pun nak untung juga .

Pada masa tu dah tentu rakyat akan salahkan PKR selaku memerintah .

Kan sama juga masalahnya ... haishhh.
 

 
Tentang blackout lak , kita kena fikir , orang yang buat blackout tu penyokong mane ?
Tak kira lah dia tu org SPR atau kerani yang terlibat dengan PRU 13 .
Sama ada sabotaj atau sekadar propaganda !
Kalau ada bukti sahih tu tak mengapa ...
 
 
Ada juga penduduk di Sabah yang tag status kat page yang minyak Ron 95 dah naik 20 sen kat sana .

Setahu aku, kalau kerajaan nak naikkan harga minyak , perlu dapat persetujuan kabinet .

Selepas tu mestilah di wartakan kepada rakyat melalui media cetak dan elektronik .

Bukan boleh suka - suka on / of cam tu jer ...

 

Cam tu juga kenaikan caj untuk bil api .

Aku kesal sebenarnya dengan mereka nih .

Bukan tak bijak pandai , cuma mereka ni hanya boleh berfikir berdasarkan apa yang ada kat depan mereka dan orang ramai selalu perkatakan .

Kerana PRU 13 jugalah aku dah unfriend beberapa kawan yang kurang mesra .
Sakit mata lah bila mereka ni secara terbuka kata tak kisah hilang kawan atau dapat lawan .
" Sesapa yang tak suka tu , memang fikiran sempit dan buta mata ... "

Aku harap mereka nih berhentilah daripada menabung dosa .
Aku tak membenci sesiapa .
Cuma rasa lebih aman tanpa melihat status mereka di fb .
Tak de faedahnya pun nak marah - marah dengan kerajaan .
Hakikatnya , anda takkan dapat mengubah apa - apa .
Cuma ada sakit hati jer ...

Seeloknya jernihkanlah yang dah keroh tu .

Terima hakikat segala yang berlaku atas kehendak Allah jua

 

No comments:

Post a Comment